středa 14. prosince 2016

Ekologické praní s Ulrich Natürlich

Jak se stane, že se na beauty blogu objeví příspěvek na ekologické praní? Jednoduše! Stačí se zapojit do výzvy na Blogerky.cz a mít štěstí při výběru blogerek. Pro mě tato výzva byla osudovým krokem, protože kolem ekologického praní jsem se pohybovala už delší dobu, ale pořád ne a ne něco skutečně vyzkoušet. Až tato výzva mě nakopla.

Je to trend dnešní doby, kdy stále více lidí začíná přemýšlet nad svým životním stylem, tím, co jí a dělají pro své tělo, jaký mají vliv na životní prostředí, které zas naopak ovlivňuje nemalou měrou naše zdraví. A i já se s tímto trendem naprosto ztotožňuji.

Jakožto atopička a současně matka atopika vím, co dokáže udělat špatně vyprané prádlo, respektive prádlo vyprané tím nesprávným pracím prostředkem. Většina běžných pracích gelů a prášků obsahuje neúměrné množství chemie, různých plnidel a zesvětlovačů, fosfátů, kyselin a parfémů, které, pokud jsou nesprávně vypláchnuty, dokáží pokožku dost podráždit, zvlášť pokud dojde k zapocení. To se většinou stává hlavně při spánku nebo při sportu. Proto vždy věnuji zvýšenou pozornost při praní ložního prádla, nočních košil a pyžámek a spodního prádla. Když už použiji chemii, alespoň přidám v pračce další máchání, abych ji co nejvíce vymyla. Někdy to pomůže, jindy méně. Proč ale zbytečně plýtvat vodou, když to jde vyřešit i jinak?
Myslela jsem si, že ekologické prostředky budou cenově nevýhodné, proto mě překvapilo, že výrobky německé značky Ulrich Natürlich (a to nejen ty na praní, ale i další čisticí prostředky) jsou v rozumných cenových hladinách, dokonce bych řekla i levnější než jejich chemičtí konkurenti. Tak proč je nezkusit, když v rozpočtu si nepohoršíme, ba naopak, a navíc můžeme něco udělat jak pro zdraví své pokožky, tak i pro naši planetu? Vyzkoušela jsem prací gel, čisticí sůl a žlučové mýdlo na skvrny a odstraňovač skvrn s mydlokorem.

Prací gel Ulrich Natürlich v litrové nádobě vydrží až na 33 praní, při ceně 189 Kč úplně super poměr cena/výkon. Navíc se dá zakoupit i ekonomičtější 5 l či 10 l balení, které ale musíte spotřebovat do 3 let (tak dlouhá je doba životnosti). Pro ty, kteří by chtěli gel jen vyzkoušet, se nabízí možnost zakoupení vzorku na jedno praní za lidových 18 Kč.
Dávkování je jednoduché, stačí 1 víčko na jednu pračku do 5 kg prádla. Gel je bez parfemace, takže naprosto bez vůně, také prádlo po vyprání nevoní, ale ani nezapáchá a hlavně je čisté! Gel obsahuje změkčovač a je vhodný pro všechny typy praní a stupně tvrdosti vody. Obsahuje praní aktivující látky z kokosového oleje, rostlinné mazlavé mýdlo a kyselinu mléčnou, která chrání před usazováním vodního kamene (takže i něco pro pračku!) a vyrovnává hodnotu pH. Vhodný je i pro vegany (tedy ne ke konzumaci, jen k praní)! :-)
Sůl na skvrny - 1kg koupíte za 245 Kč v kelímku, v pytlíku jen za 199 Kč!
Podívala jsem se na zoubek i odstraňovači skvrn, protože to je něco, co mě vždycky zajímá. Za mou několikaletou praxi pradlenky jsem vyzkoušela už několik odstraňovačů skvrn všeho druhu a ne vždy splňovaly to, co barvitě hlásaly reklamy. A navíc ty ceny! Vytáhla jsem jednu dost ušpiněnou noční košili, která byla určena „na hadry“, protože ani po 10 praních a práci několika „zaručených“ odskvrňovačů se nepodařilo odstranit žlutou skvrnu, která vznikla už kdoví jak.
Pozn.:foto č.3 je pořízeno za denního světla, proto ten rozdíl ve světlosti

Použila jsem sůl na skvrny Ulrich Natürlich a z výsledku mi málem vylezly oči z důlku. Ani jsem nedoufala, že by skvrna měla zmizet, proto jsem byla v šoku, když mi začala mizet doslova před očima. A podotýkám, jednalo se o již dlouhodobě zapranou špínu, žádný čerstvý flekanec. Nejdřív jsem skvrnu namočila trochou vody, pak posypala solí a už to jelo. Abych vše dotáhla k dokonalosti, použila jsem ještě kartáček na zapracování kuliček soli, potom jsem nechala asi půl hodiny namočené v teplé vodě a skvrna byla fuč. Následovalo vyprání v gelu Ulrich Natürlich a pro jistotu jsem přidala do praní ještě žlučové mýdlo na skvrny a výsledek – dokonalá čistota. Žlučové mýdlo navíc skvěle odstranilo mastné skvrny z utěrek. Tak toto mě skutečně přesvědčilo. Sůl je navíc cenově výhodnější než běžné odstraňovače skvrn na chemické bázi, které ne vždy udělají stejnou službu. 
Žlučové mýdlo odstraňuje skvrny od tuku, škrobu a bílku. Obsahuje koncentrát volské žluči (z biologického chovu), praní aktivující látky z kokosového oleje a mazlavé mýdlo. 250 ml za 149 Kč.
K vyzkoušení jsem dostala ještě vzorek odstraňovače skvrn s mydlokorem, kterým se skvrny postříkají před praním. Otestovala jsem na skvrny od ovoce, nechala působit 30 min, opět se super výsledkem.
Odstraňovač skvrn s mydlokorem, 250ml za 205 Kč.
A proč jsem na začátku psala, že pro mě byla tato výzva osudovým krokem? Protože mě výsledky natolik přesvědčily, že ode dneška už budu prát jen ekologicky. Doufám, že se ke mně přidáte.
Už pokukuji i po dalších čisticích prostředcích na stránkách www.bez-chemie.cz, když už, tak proč zůstat jen u eko praní? Nabídka je skutečně pestrá a lákavá - od prostředků na nádobí, na WC, koupelny, různé dezinfekční a dokonce i impregnační prostředky. Všechny tyto produkty mají certifikát NATURE CARE PRODUCTS (EcoControl), neškodí přírodě, jsou snadno odbouratelné a nejsou testovány na zvířatech.

Půjdete do toho se mnou nebo už perete ekologicky? Máte své oblíbené značky ekologických čisticích prostředků? Budu ráda za Vaše tipy.

Žádné komentáře :

Okomentovat