středa 22. dubna 2015

Konopná mast od Dr. Popova

Různé mastičky a krémy mě jako atopika provázejí už od útlého dětství. Vyzkoušela jsem jich spoustu, některé zafungovaly více, jiné méně. Člověk ale pořád hledá dál ten svůj ideál, protože jak známo, atopický ekzém je nemoc, kterou si s sebou neseme celý život, a různé prostředky často velmi usnadňují respektive potlačují její zánětlivý průběh. Když jsem mezi nepřeberným množstvím mastí od Dr. Popova objevila Konopelu, která je na suchou pleť jako stvořená, šla jsem do toho.

Tato konopná mast je 100% přírodní přípravek a pro své výborné zvláčňující a promašťující schopnosti je vhodná k ošetření výrazně suché pokožky či při potížích s lupénkou. Účinné látky v masti podporují přirozenou regenerační schopnost pokožky, obnovují hydrataci a omezují tvorbu suchých a drsných míst. Konopná mast tak zmírňuje napětí pokožky a nepříjemné svědění. A svědění, to je to, co nás atopiky trápí asi nejvíce.
Neobsahuje psychotropní látky a má příjemnou bylinnou, řekla bych i lehce citrusovou, vůni. Jelikož mi citrusy nedělají moc dobře na pleť, trochu jsem se té vůně zalekla, ale ve výsledku má pleť mast snášela velmi dobře.
Mast je velmi tuhá, to bylo druhé překvapení hned po vůni, při prvním použití jsem s tím měla trochu problém. Když se ale protřela mezi prsty, po chvíli změkla (snad zahřátím, i když jsem ji skladovala při pokojové teplotě, mít ji v lednici, tak s ní asi nehnu) a rozetřít se dala. Konzistence masti se mi zdála být lehounce zrnitá, ale při rozmazání se zrnitost vytratila.
Vzhledem k doporučené aplikaci vtíráním 2-3 minuty, které má zvýšit účinnost masti, je tedy zaručena správná roztíratelná konzistence. Celkem obstojně postižená suchá místa promastila a ta pak přestala svědit. Mast není překvapivě nijak mastná, nezanechává mastné fleky, působí skutečně jen tam, kde má. Použila jsem i na rozvinutý zánět (ekzém) u dcery, na štípání si nestěžovala (což je problém u některých přípravků na ekzém) a svědění taktéž po čase ustalo.  

Základem konopné masti Konopela jsou:
  • kvalitní konopný olej, který je cenný pro svůj vysoký obsah esenciálních mastných kyselin Omega 3 a 6, účinek těchto kyselin zesilují navíc vitaminy A, D, E a B, které jsou v oleji rovněž obsaženy. Kvalitně lisovaný olej z konopných semen prakticky neobsahuje psychotropní látky, proto nemusíte mít strach, že by konopná mast působila jako droga.
  • čištěné neškvařené vepřové sádlo, které se svým složením podobá lidskému tuku, velmi dobře se dokáže vstřebat do pokožky, nejsou na něj známy alergie a představuje kvalitní nosič léčivých látek obsažených v bylinách.
  • pravý včelí vosk – má výborné ochranné a hydratační schopnosti a zvyšuje výslednou kvalitu masti.
  • parfém (směs přírodních silic) - ten bych tedy raději vynechala
Mast neobsahuje konzervanty ani umělá barviva a mohou ji užívat i děti od tří let (super!).

Konopelu používáme celá rodina už skoro půl roku, osvědčila se nejen na ekzémy a suchá místa, ale i na jizvy a drobná poranění. Použila jsem na pooperační jizvu i na jizvu po škrábanci a na obojím zafungovalo skvěle. Jizvy se krásně zhojily a jsou téměř neviditelné.
Mé doporučení na závěr: Konopela by neměla chybět v žádné rodině.

Za povšimnutí stojí i další bylinné masti od Dr. Popova, celou nabídku najdete zde. Cena za 50 ml kelímek se pohybuje od 63 do 80 Kč, členové Klubu Dr. Popova pak mají 10% slevu na veškerý sortiment.

Máte zkušenosti s konopnými mastmi? Osvědčily se?

Žádné komentáře :

Okomentovat